Czy maszyny zastąpią realnych pracowników również w hotelach? Jak wygląda inteligentny hotel?

Właściwie nikt nie ma żadnych wątpliwości, że coraz więcej prac na świecie staje się w pełni zautomatyzowanych - stopniowo komputery zastępują realnych pracowników, z czego korzysta sporo pracodawców. Nie da się bez wątpienia zastąpić pracy ludzi całkowicie - ludzie zawsze będą niezbędni do nadzorowania pracy robotów, jednakże wdrażanie podobnych rozwiązań technicznych jest dobre dla pracodawcy nie tylko ze względu na zunifikowanie wykonywanych prac, ale również - a może przede wszystkim - za finalnie zmniejszenie kosztów pracy zakładu.

Inteligentny dom
Napisał: CODE_n
Na podstawie: http://www.flickr.com
Chociaż nie jest to na razie popularne, coraz częściej można spotkać tak zwany inteligenty hotel. Co to tak naprawdę jest? Inteligentne hotele najwyższej klasy to hotele, w których podczas całego pobytu nie spotkamy ani jednego pracownika, a mimo tego będziemy czuli się obsłużeni przez cały czas na wysokim poziomie. Na początku spotka nas elektroniczna recepcja - tam zameldujesz się za pomocą systemu komputerowego, które będzie wymagał jedynie podania numeru rezerwacji oraz skanu dokumentu podróżnego.

Warto zaznaczyć, że praktycznie cały system hotelowych w podobnych miejscach jest zupełnie zautomatyzowany i praktycznie wszystkie operacje są dokonywane za pomocą komputerów. Jeżeli już się zameldujesz, wtedy możesz skorzystać z usług elektronicznego consierge'a, co oczywiście będzie sporym udogodnieniem dla osób podróżujących z wielką ilością bagażu. W dodatku cały system hotelowy możesz sterować za pośrednictwem komputera - w ten sposób możesz na przykład regulować temperaturę w Twoim pokoju, gasić czy zapalać światło, zamawiać jedzenie z pobliskiej restauracji i sporo innych kwestii. inteligentny hotel gwarantuje możliwość kontrolowania praktycznie wszystkich rzeczy w hotelu za pomocą urządzeń elektronicznych, co na pewno jest bardzo wygodne.

Czy przyszłość będzie należeć tylko do inteligentnych hoteli? Nie można z pewnością tak powiedzieć, jednak z drugiej strony bez wątpienia inteligentne hotele mają przed sobą wielką przyszłość. Sprawdzą się nieźle przede wszystkim w przypadku klientów biznesowych - tacy podróżni najczęściej nie potrzebują kontakt z obsługą hotelu, zaś pragną świętego spokoju i idealnej obsługi, co oczywiście tego rodzaju inteligentne hotele są w stanie im zagwarantować.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2016-09-05 14:45:33